שני קצינים נפלו בקרבות בעזה; צה"ל פועל בבי"ח שיפא

קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on שני קצינים נפלו בקרבות בעזה; צה"ל פועל בבי"ח שיפא

שני קצינים בדרגת סרן נפלו אתמול בקרבות ברצועה: עמרי יוסף דוד מכרמיאל וידידיה אשר לב מטל מנשה הי"ד. עוד 4 לוחמים וקצינים נפצעו אמש באורח קשה, בקרבות בצפון הרצועה. דובר צה"ל הודיע לפנות בוקר שכוחות צה״ל פועלים כנגד חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפא

21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות בצפון הרצועה: סרן במיל' עמרי יוסף דוד הי"ד, בן 27 מכרמיאל וסרן ידידיה אשר לב, בן 26 מטל מנשה, השניים נפלו אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף במהלך פעילות הכוחות אמש נפצעו ארבעה לוחמים באורח קשה בקרבות מול המחבלים ברצועה.

הלחימה ברצועה נמשכת: כוחות צה"ל פועלים בשעות האחרונות בחלק מסוים של בית החולים שיפא. דובר צה"ל מסר, כי הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. בהודעה הודגש, כי הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים וכי הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם.

אמש הבית הלבן הודיע כי הוא קיבל מידע כי חמאס משתמש בבתי החולים השונים ברצועה למטרת החזקת חטופים. עם זאת בבית הלבן מסרו הפעולה בשיפא לא רוצים לראות קרב יריות בבית חולים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתפתחויות בלחימה ברצועה. השניים דנו במאמצים המתנהלים להבטיח את שחרורם של כל החטופים שמוחזקים בידי חמאס, בהם ילדים נשים וקשישים.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, מתח הלילה ביקורת על ישראל ואמר כי הרג נשים, ילדים ותינוקות ברצועה חייב להיפסק. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב וכתב: "זו לא ישראל שבכוונה פוגעת באזרחים, אלא חמאס שטבח באזרחים בזוועות הקשות ביותר שבוצעו ביהודים מאז השואה".

הסיוע ההומניטרי לרצועה: משאיות של האו"ם, שבתוכן ציוד הומניטארי יתודלקו היום במעבר רפיח. זאת בהמשך לבקשת הממשל האמריקאי ובתיאום למול גורמי הביטחון האמונים על הנושא. התדלוק יהיה בעבור משאיות האו״ם בלבד ולא בתדלוק מכליות או מאגרי דלקים.

קרוב לשלוש מאות אלף בני אדם התכנסו אמש בבירה האמריקנית וושינגטון כדי להביע תמיכה בישראל במלחמתה בחמאס. ההמונים קראו להחזרת החטופים ולמאבק באנטישמיות בארה"ב. נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים לקהל ההמונים.

ראש הממשלה נתניהו קיים אמש ישיבה מיוחדת עם שר האוצר סמוטריץ' ובכירי המערכת הכלכלית בישראל, בסיומה סיכמו להביא לאישור הממשלה תקציב מתוקן לשנת 2023, ולהתחיל לעבוד על תקציב מתוקן לשנת 2024. בהודעה משותפת שפרסמו ראש הממשלה ושר האוצר נאמר כי תקציב המלחמה האזרחי ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהוצאות הממשלה במשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים.



0 תגובות